Tableta de frumusete

10 metode complet naturale prin care poți să încerci să scapi de anxietate, fara sa apelezi la anxiolitice

  1. Evita hipoglicemia
  2. Anemie
  3. Carenta de fier
  4. Hipotiroidism
  5. Mancarea procesata
  6. Eliminarea selectiva
  7. Elimina zaharurile simple
  8. Meditatia
  9. Exercitiu de respiratie
  10. Lifestyle echilibrat

Astăzi vorbim despre anxietate și o să-ți dau 10 metode prin care poți să încerci să scapi de anxietate, metode complet naturale până să ajungi la anxiolitice.

Atunci când te duci la un psihiatru sau un psiholog și îți recomand un psihiatru iar psihiatrul constată că tu ai episoade de
anxietate, de cele mai multe ori, o să îți recomandă terapie cognitivă ca să cauți această cauză psihologică anxietății care poate să existe sau să îți dea medicația anxiolitică.

Medicația anxiolitică, cum ar fi Xanax, Valium, Diazepam, o să îți scadă anxietatea. Este foarte eficientă în a reduce
anxietatea, dar asta are efecte adverse și dacă folosești mai mult de 2 săptămâni, devii dependent nu te mai ajută absolut nimic și va trebui să iei toată viața xanax, așa că e foarte important să încerci cele 10 reguli pe care o să ți-l zic imediat.

Și dacă te întrebi de ce psihiatrul tău nu ți-ar fi recomandat cele 10 reguli, este pentru că majoritatea oamenilor merg pe
calea mai ușoară iar majoritatea oamenilor nu o să urmeze aceste reguli. O să ia aceste recomandări de la doctorul lor si se vor întoarce acasă și vor suferi de anxietate. Medicii au preferat să nu mai recomande chestii naturale și să dea exact ceea ce funcționează ca să rezolve un caz rapid, dar poate că nu ești un astfel de caz și poate că tu vrei să urmezi aceste sfaturi.

Toate cele 10 recomandări sunt luate din cartea End of mental illness, care este scrisă de un psihiatru certificat în
Statele Unite. Dar să revenim la cele 10 reguli.

  1. Nu ai grijă de Glicemia ta. Când scade glicemia, îți crește anxietatea, pentru că în momentul ăla tu știi că nu ai mâncare, trebuie să vânez mâncare și devine anxios, dar tu nu ai ce să vânezi. N-ai după ce să alergi ca să-ți consume acea anxietate. Stai la birou, ai hipoglicemie și ai o anxietate pe care n-o poți controla. De exemplu, dacă mănânci pe stomacul gol un covrig, glicemia crește, se secretă multă insulină și glicemia mea e dată de pământ. In momentul în care am hipoglicemie, am tahicardie. Bate inima tare sunt nervos, sunt anxios și mi-e foame. Aveți grijă să mâncați lucruri care vă mențin glicemia constant.
  2. Al 2-lea, lucru pe care trebuie să îl verifici dacă ai anxietate este dacă n-ai cumva o anemie. O hemogramă simplă și interpretată la un medic care știe să citească această hemograma, poate să-ți indice că ai prea puțin eritrocite, ai prea puțină
    hemoglobină și astfel corpul tău nu se oxigeneaza cum trebuie. O anemie poate să dea semne de anxietate, așa că e mai logic să corecteze acea anemie mai intai, înainte să iei anxiolitice.
  3. Carența de Fier. Si aceasta este cauza cea mai des întâlnită anemiei. Se poate întâmpla din multe cauze: poate că ai o malabsorbție de fier, corpul tău absoarbe insuficient fier din alimente sau nu mănânci alimente care conțin fier, alimente de origine animală și cele de origine vegetală. Legumele fructele au fier. Dacă fierul din carne este mult mai biodisponibil, se absoarbe de 10 15 ori mai rapid și mai bine decât fierul din legume și din fructe.
  4. O altă cauză care este la femei, bineînțeles, menstruația. Dacă este abundenta, pierzi, mult sânge și corpul nu are suficient fier ca să refacă sângele pe care tu l-ai pierdut. Un medic bun poate să-și dea seama dacă ai o carență de fier după o simplă hemogramă, este cea mai simplă analiză. Costă 15 RON- 20 RON, la orice laborator. Se ia sânge și analiza îți arată practic, numărul de eritrocite celule care poartă hemoglobină. CONCENTRAȚIA de hemoglobină îți arată dimensiunea acelor eritrocite care pot fi prea mari sau prea mici în anumite tipuri de carențe de fier. Îți arată concentrația de hemoglobină și practic o simplă hemogramă iți poate spune că ai o anemie cauzată de carența de fier și tot ce trebuie să faci este să iei suplimente pe care ți le recomandă doctoru. Suplimente de fier ca să-ți corectezi acea Carență de Fier. Astfel, îți corectezi anemia și astfel scapi de anxietate. Dacă anxietatea este cauzată de această carență de fier, vorbim despre hipotiroidism, care cred că este cea mai des întâlnită și nediagnosticată patologie endocrină, când glanda tiroidă nu mai produce suficienți hormoni tiroidieni. Aici există multe cauze și nu avem timp să intrăm în aceste cauze și cum pot fi ele corectate, dar ideea este că atunci când glanda nu produce hormoni tiroidieni, creierul tău secretă un hormon care se cheamă tech care stimulează tiroida. Ar fi foarte păcat să ai hipotiroidism, să ai puțini hormoni tiroidieni care duc la anxietate și tu să trateze anxietatea cu anxiolitice în loc să tratezi cauza anxietății.
  5. O cauză frecventă a anxietății este prea multă mâncare procesată, iar aici mecanismele sunt extrem de complexe. Dar, în principiu mâncând mâncare procesată, noi nu mai mâncăm mâncare nutritivă și de cele mai multe ori, persoanele care consuma mâncare procesată și se duc în supraponderalitate sau obezitate sunt de cele mai multe ori malnutrite, adică sunt mari în greutate, dar au puțini nutrienți esențiali. Așa că atunci când consumi mâncarea procesată, tu practic, nu mănânci mâncarea care te hrănește iar malnutriția asta poate să îți dea simptome de anxietate. Dacă cele 5 puncte au fost rezolvate și nu te-au ajutat, poți să mergi pentru 6 care e un pic mai laborios, pentru că trebuie să scoti din alimentatie anumite alimente. Anumite alimente pot interfera negativ cu microbiomul tău și practic te pot predispune la substanțe care îți creează acea anxietate, așa că vrem să căutăm acele substanțe și să le scoatem complet din alimentație.
  6. Vorbim despre coloranți artificiali. Incearcă timp de o săptămână să mănânci mâncare care nu are coloranți artificiali. Dacă nu te ajută asta, încearcă să elimini complet aspartamul sau alte îndulcitoare, pentru că s-a dovedit că ele interferă cu microbiomul tău, adică microbii din intestin. Într-adevăr, avem studii în care unor animăluțe li s-au dat doze mari de îndulcitori și s-a demonstrat că acele doze mari scad foarte mult calitatea microbiomului, d ar asta înseamnă că și dozele mici pe care le consumăm noi. De exemplu, într-o sticluță de Cola zero, acele doze mici pot interfera nu atât de mult, cât să vezi o diferență în scaunul tău, dar suficient cât să ai o anumită anxietate. Un alt aliment pe care poți să-l scoți complet este glutenul care e conținut în făină, făină de grâu, făină de secară, orez, făină de grâu are, gluten, făină de secară și orezul. Are o altă proteină care seamănă cu glutenul pe care corpul tău poate încurca cu un invadator și începe să atace. Practic, face o imunitate împotriva acestui gluten. Atunci intestinul tău începe să devină prea permeabil și fiind prea permeabil, tot felul de toxine care nu trebuie să pătrundă în sânge, pătrund în sânge ajung în creier. Există și descris un fenomen în care din gluten se formează o exorfină care este asemănătoare cu endorfinele noastre, hormonii care ne fac să ne simțim bine. Acele exorfine ne fac să ne simțim prost și ele pot fi absorbite atunci când avem această boală celiacă sau sensibilitate celiaca la gluten. Putem deci încercăm să scăpăm de coloranți de îndulcitori artificiali, de gluten sau departe de alte alimente pe care le bănuim că ne pot face rău, chiar dacă nici asta nu a ajutat, atunci, timp de o lună nu mai mânca zaharuri simple sau tot ce înseamnă pâine, orez.
  7. Meditatia . Asta poti sa faci de la inceput si chiar daca nu ai anxietate. Este un fel de exericitiu de preventie a anxietatii. Mediteaza sau roaga-te zilnic. Rugaciunea pe care o faci la biserica este o forma de meditatie in care ne conectam la ceva suprem la ceva mult mai puternic iar meditatia, rugaciunea sau exercitiile de respiratie nu au efectiv nici un efect advers si pot calma mult anxietatea.
  8. Exercitiu de respiratie. Este vorba despre regula 4-4-8 si anume: 4 secunde inspiri, 4 secunde tii aerul,8 secunde expiri. Si faci asta de 10 ori dimineata si de 10 ori seara. Este un exercitiu care tine loc meditatiei si este un exercitiu care te relaxeaza mental.
  9. Lifestyle echilibrat. O viata echilibrata este ceea ce inseamna lifestyle echilibrat. Incearca sa reduci consumul de alcool, deoarece poate creste anxietatea, nu sta la lumina artificiala, fa exercitii fizice, si toate acestea te vor tine intr-o oarecare rutina care vor diminua mult anxietatea pe care o ai.

Daca parcurgi toate aceste 10 puncte ai probabilitate de 80-90 la suta sa scapi de anxietate sau sa reusesti sa o tii sub control fara sa suferi.

1 Comment

  • googletest

    My partner and I absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be what precisely I’m looking for.
    Do you offer guest writers to write content for you personally?
    I wouldn’t mind writing a post or elaborating on a lot of the subjects you write with regards to here.
    Again, awesome web site!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *